fredag 23 mars 2012

Lovely day

Godmorgon alla :)

Underbar start på dagen. Vaknade först redan 04.00 av att det var ljust i sovrummet. När klockan sen ringde 06.00 var jag faktiskt pigg. Fastän vi inte somnade förrän runt tolv. Underbar känsla när det liksom känns rätt, så tidigt på morgonen. För att inte chocka min stackars mage med dunderhård träning fick det bli lite yoghurt innan jag drack en Celsius. Gäller att ladda med någon form av kick-up dryck, och vi hade visst en burk kvar i kylen som jag knyckte lite lätt. Jag tränar inte så mycket för att behöva dricka några extra aminosyror egentligen men lite koffein skadar ju aldrig. Plus, att Celsius-dryckerna är riktigt goda och få kalorier i.

Nytt upplägg, nya utmaningar på morgonen spinningpass med Marta. Tempopass - 42 minuter. Ett helt annat sug i benen denna gång. De var ganska starka fastän jag har extrem träningsvärk sedan mitt tempopass runt ån i onsdags. Pulsen låg nästan på max hela tiden, pågrund av det höga tempot i benen hela tiden. En tung backe, vilket var skönt att trycka på lite med tyngre växel och långsammare tempo. De två sista låtarna hände det något märkligt som jag aldrig tidigare varit med om. Samma känsla som när jag yogat i någon timme, någon extrem koncentration och meditation hamnade jag i. Då efter att mjölksyran strömmade ut i varenda liten muskel i båda benen. Härligt, läskigt, tillfredsställande och ytterst jobbigt. MEN. jag vill nå dit igen. och igen.  Det är nog därför träning blir som en drog. Min eufori.

Nu väntas kaffe och smoothie gjord på jordgubb/vanilj proteinpulver, färska blåbär, lite mjölk och kesella. Följt av plugg... Lunch med en vän som alltid är på resande fot följt av mys med pappa & lillebror.

Vad ska ni göra i helgen?

Ha en härlig dag,

Lillebror som alltid ska ta omglamorösa bilder när man hälsar på :)
jossan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar