fredag 16 mars 2012

Lyckodagar

Godmorgon.

Gårdagen var en riktig toppenkväll. Aioli Tapasbar var egentligen fullbokad men med lite övertygelse och flirtande med ögonen så kunde de fixa tre platser till oss. Kvällen gick för fort, skrattade så tårarna rann... Underbar trio skulle jag vilja tillägga. Maten på aioli var riktigt god, de har verkligen lyft sig sedan invigningen. Deras husets röda passade perfekt till all mat och tapasportionerna var lagom stora. Proppmätt och fylld med lycka cyklade jag hem i mörket med ett leende på läpparna.

För alla vanliga människor är det fredag och helg. Ja, en annan tog ju helg redan i onsdags. Kom på mig själv igår när jag var på Hemköp att jag sa "Trevlig helg" till kvinnan i kassan. Likaså i torsdags när jag var på Coop Konsum "ladan" sa jag trevligt helg. Dessa PA-helger (Personalvetare tar oftast helg på onsdagar) har visst gått mig lite över öronen. Får nog hejda mig nästa gång och ändra mina hejdå-fraser till något bättre. För de flesta undrar ju vad man håller på med. Men nu är det äntligen helg.

Min närmsta vän fyller år idag så imorgonkväll ska jag cykla allt vad jag har till min frugis efter jobbet. Ja. Jag jobbar ju både lördag och söndag 13-21:15, men jag får helt enkelt göra så gott jag kan. Jobbet kan jag inte tacka nej till då jag inte är dunderrik längre. Studentlivet kostar kan jag säga, litteraturen är svindyr osv... Sedan tar jag inget csn-lån heller så jag är ganska beroende av av mina helger på Ica.

Dagen till ära; läsa lite psykologi. leta reda på något gott att äta till kvällen. städa & kanske hinna med en joggingtur. Mitt bästa spinningpass & instruktör, fredagar kl 06.40, var redan fullbokad igårmorse :S så idag strejkar jag mot hela gymmet.

Vi hann med en fin tur runt ån igår med. Jag & M. Bästa som finns att få träna med sin sambo. Han ger aldrig upp så om motivationen brister finns han alltid där och puschar en.

Dricker en smoothie & kaffe och ska väl öppna böckerna nu. Blir en liten trip med mor efter lunch då vi båda letar födelsedagspresenter.

Trevlig helg alla fina människor!
Mango, jordgubbar, turkisk yoghurt (laktorfri) kesella , proteinpulver (päron/vanilj) + lite sojamjölk 


SUPERGOD !!!

Min underbara Korvstroganofff & mathavre några kvällar sen..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar