tisdag 20 mars 2012

Ny vecka som går i friskhetens tecken.

Så var det äntligen måndag igen, eller?! Plugg varvas med städning, plockning, planering inför veckan och ja åter plugg. Förkylningen är påväg bort, äntligen. Det där med att addera blutsaft till min vardag var nog toppen, för jag har känt mig som en pigg solstråle de senaste dagarna. I och med detta har jag nog hittat ett bra träningsupplägg inför denna vecka.

Måndag: Spinning 60 min
Tisdag: Spinning/Frisk/Mage 90 min
Onsdag:Löpning med M 7,5 km
Torsdag: Vilodag (motionscykling)
Fredag:Morgonspinning 45 min (ska sitta kl 00.01 på onsdag natt för att vara säker om en plats)
Lördag: Boda Borg (Kan nog bli en hel del flås ;) )
Söndag: Body Step (Om jag tillåts och hinner, beror på pluggandet)

Suttit och bläddrat lite i mina kokböcker för att hitta lite variation på maten denna vecka. Det blir mycket fisk i vårt hem. Har lyckats övertala M att det både är gott och nyttigt. Vi båda mår bra av lättare kött än gris/nöt. Sen är vi stora fantaster av kycklingfilé vilket också är en bättre proteinkälla än mycket annat. Kanske inte så studentprisvänligt men ibland är råvarorna viktigare än studentspexen. Jag är uppvuxen i en familj där valet av råvaror och kost är prio nummer 1 och det har nog därför etsat fast sig i mig och mina val.

Helgen var grym, ganska tung då det var hektiska dagar på jobbet men det glömdes bort fort när jag fick träffa mina närmsta vänner på lördagskvällen. Att man kan bli så glad i själen och boostad av energi av de små liven är sjukt. Några glädjetårar föll från min kind när jag av min förvåning upptäckte att en nära vän var hemma från Stockholm utan min vetskap. Och satt där så fint i soffan när jag anlände till dem. Underbart. Skratt, dans, flams, sång och så några glas vin på det blev natten fullbordad. Längtar så tills nästa gång vi är samlade för att fira något/någon.

Hemma vid halv tio igårkväll fick jag maten serverad (pasta carbonara) och ett glas rött av karln min. Det behövdes efter en stressad dag på jobbet. Somnade sött, med ett leende på läpparna, sammansvetsad med min bättre hälf. Lyckad helg om inte annat.

Har förberett kvällens middag (då jag antagligen har för stora kontrollbehov)
Torsk med en kall dill & citronsås gjord på kesella/turkisk yoghurt (50/50)
brytbönor och sallad. Potatis till den arbetande såklart. Det går inte att ändra på det :)

Dags för lite kaffe och kesella innan jag beger mig mot gymmet.

Ha en fin vecka!

/jossan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar