torsdag 15 mars 2012

och därför vill jag sjunga...

att sommaren är min. Det vaknade jag av imorse. En liten sångfågel stod på toaletten och hade troligtvis fått en influens av sommarkänslor.

Fick sällskap kl 9 då M har frukostrast och jobbar så nära vår lägenhet att han emellanåt kan dyka upp. Bra för mig som har riktigt svårt att kliva upp på mornarna då jag vet med mig sedan dagen innan att jag inte behöver vara på universitetet. Hemstudier är ibland riktigt knasigt, man får liksom för sig att göra allting annat förutom att läsa. Då kan det ibland vara bra att ställa klockan och åka upp till Liu/bibblan eller något fik så man garanterat inte väljer att moppa golven än att läsa. Men idag måste jag bli klar så att jag kan hinna med allting jag vill till helgen.

Ett evigt pusslande det där med att vara tillhands för alla. Min familj och M är väl prio nummer ett. Utan deras närhet & kärlek är det svårt att orka med vardagen. Familjen är oerhört viktig för mig och det kan ibland kännas konstigt att inte ha tid att hinna träffa dem under en veckas tid. Men oftast brukar jag kunna pussla ihop det hela på något vis. Vännerna som existerar utanför studenlivet får man riktigt pussla för att ha tid över till att ses. Som tur är är de flesta liksom jag aktiva på gymmet så någon timme här och där är guldvärd i veckorna. Sedan finns ju dessa sociala medier liksom telefonen som gör det ganska enkelt att åtminstone hinna uppdatera varandra om hur vi mår etc... Allting går bara man vill!

Ikväll ska jag träffa två vänner som står mig lite extra nära, lite som ett familjeband. De var dem två som lärde mig ordet arbetsmoral, humor, livets allvar, pojkar, snusk ^^, osv.. Om man jobbar så nära varandra varje dag är det svårt att inte få någon form av relation. Sen ska det väl kompletteras med att vi alla tre är otroligt öppna varpå det varken finns någon blyghet eller #bakom ryggen snack. Jag är väl fortfarande en plutt i deras ögon, skiljer nästan 10 år på oss, och det lär jag alltid få höra. Men när vi väl ses, som inte händer så ofta längre, är det som om vi umgås var dag. Så kvällen till ära kommer att spenderas med vin, tapas och en massa prat för att catcha up all förlorad tid.

Dags att ta tag i psykologin !

Ps. Dagens frukost blev inte den bästa, kaffe & rester ur M's matlåda, Korvstroganoff & mathavre. Hade inte ork att göra något annat. Siktar på en god lunch och en vårig smoothie till mellis istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar