tisdag 27 mars 2012

Orolig natt

Jag skulle aldrig sagt igår att jag var lugn och harmonisk. Inatt har jag rabblat teorier, perspektiv och begrepp som löpande vatten i sömnen. När klockan ringde, kl 8, var jag helt slut. Vaknade gång på gång med något engelskt ord i huvudet. Suck. Där kom stressen som lyste med sin frånvaro tidigare...
Med peppande ord från M klarade jag av att gå upp nu och bryggde kaffe för ett helt skollag.

 Jag har börjat nysa igen (alla mina vänner är sjuka) så ska försöka knalla ner på stan sen. Mina gojibär är slut. Antagligen en fixidé om att jag skulle bli sjuk om jag inte har något av mina hälsoknep hemma. Men så mycket antioxidanter går knappt att hitta i något annat ätbart på marknaden här hemma i Sverige.

För att tänka på annat fick jag se denna bild igår. Efter alla skriverier i tidningen om Daniels och kungens fotande kring födseln har vi nu, svenska folket, fått en sagolik bild på prinsessan Estelle. Kronprinsessans hy strålar, söt dress och en lagom sockersöt håruppsättning. Jag smälter lite granna. Och då skulle jag väl nämna att jag älskar barn och kungligheter.



En lycklig mamma med sin sockersöta lilla prinsessa. Foto: Kate Gabor / Kungahuset


Dags att ta tag i böckerna då. Ha en fin dag allesamans! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar