tisdag 13 mars 2012

Psyket sviker mig en aning

Tanken var att jag skulle hålla mig någorlunda frisk efter 4 veckors sjukdom men ack nej. Någon vacker löprunda längst stångån blev det inte då jag i fredagskväll fick tillbaka min huvudvärk, trycket i bröstet och en allmänt trött och härjad kropp. FAN. Det blev istället soffläge och en sväng till Ikea för att stilla mitt ledsna humör. Investerade i lite nya träningskläder bara för att få känna mig lite hälsosam och köttbullar på IKEA. Det sistnämnda kanske inte var lika nyttigt men välbehövligt då jag visste att kvällen skulle bli hård, hård på fylla.

Med en febrig kropp gick jag på förfest hos en tjej i klassen, mycket trevligt. Sedan blev det sittning för hela slanten tillsammans med ingenjörer på NH, ingen fullträff, men vi tjejer har alltid lika kul ihop. Mellanfest uppe vid flamman där det hade investerats i både rökmaskin och lampor... livat kan vi säga! Nationernas Hus var proppat på folk där det var sportgaletema, men kroppen kändes tung och febrig så vid halv två cyklade jag hem i kylan. Om jag då hade vetat att det nalkades efterfest i vårt hus hade jag nog mer än gärna stannat kvar på stan. Efterfesten höll i sig till 14.00 igår :S Kunde inte komma mig för att ringa på dörren till grannen men om det upprepas kommer jag definitivt kontakta henne eller polisen. Folk borde väl kunna bete sig någorlunda tycker man väl? En fest är väl okey men att hålla igång till nästa eftermiddag verkar något absurt. Vad tycker ni?

Söndagen bjöds på innebandymatch (KFUM damer), en solig promenad fast varken M eller jag hade någon större lust. Frosseri av onyttigheter på kvällen då vi båda tyckte synd om oss själva och en löjlig film följdes av en fin nattsömn. 

Dagen till ära har spenderats på universitetet med föreläsning och grupparbete fast jag egentligen borde varit hemma o sovit. Infektionen/viruset härjar i kroppen och febern smyger sig inpå så jag har beslutat mig för att ringa läkaren igen, imorgonbitti, för att rådfråga hur jag ska göra. Varken psyket eller humöret vill samarbeta längre då min kropp nog helt enkelt saknar endorfinerna lite för mycket så nu gör jag allt för att få bli frisk igen. Så mina inplanerade pass i veckan går i graven då jag måste prioritera min hälsa - att bli frisk istället för att träna hårt. Får väl se det som ett ypperligt tillfälle att enbart fokusera på studierna och inget annat. Vi får väl se hur det går med det. 

Hoppas på bättringsvägar så snart som möjligt... 


Vill tillbaks till solen, lugnet & friskheten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar