måndag 26 mars 2012

Söndagskväll

Lördagens planerade "militarytraining" blev aldrig av..
Jag o frugan gick en kort promenad som följdes av frukostmys i solen på Espresso house i stan. Det var väldigt mysigt och nästan bättre att få umgås och njuta istället för att bli mördad i intervallträning. Mums.

Boda borg byttes bort mot en heldag i Tranås hos släkten. Stora kusinen fyllde nämligen 18 år i tisdags och jag visste mer än väl att hon skulle bli så besviken utan sin jossan där. Det var härligt att få möta alla fina, kramas umgås och bara prata i solskenet. Ett plus i kanten då jag fick äran att köra pappa nya bil både fram och tillbaka. Riktigt kul att få gasa lite extra i en sån där sportig bil.

Kvällen spenderades hos en klasskompis som bor ett stenkast bort från oss. Vi unnade oss goda italienska pizzor med en massa gott, ett glas vin och en massa tjatter till in på småtimmarna. Sedan blev det ännu en turbulent natt med uppvakningar och dyligt. Så något sömndrucken ringde klockan vid 8, jag hade nämligen planerat in plugg hela dagen lång med Emma, en vän i klassen. Nu en så där 12 timmar senare är huvudet tung, huvudvärken moler en aning och hela jag är totalt död. Två träningsfria dagar blev istället fyllda med en massa onyttigheter men desto mer skratt och plugg. Så det jämnar nog ut sig...

Solstorm och våffelmys med M som sedan följs av sängen. Ny vecka. tre dagars tentaplugg. Sedan får jag pusta ut, åtminstone 4 dagar. Sedan börjar en ny kurs, en massa duggor och tentor och projektarbete på ett ännu okänt företag. Pust. Får hämta kraft och energi hos M, familjen, vänner och framförallt träningen.

Hoppas ni haft en fin helg!


1 kommentar:

  1. Självklart klarar vi oss inte utan vår Jossan på kalaset..... vi är glada att hon bytte Bodaborg mot Tranås OCH lite god mat och goa kramar. : ) Plugga järnet nu och må väl! Bamsekramar.... favvomoster ; )

    SvaraRadera