lördag 7 april 2012

Glad påsk i vinteryran !

En sån där mysig dag som man absolut inte vill ha ogjord. Alla måsten som egentligen ska göras har jag rent av struntat i. Att leva i nuet, mysa, prata och bara vara är så otroligt givande och det ger en så mycket energi. Jag är så glad att jag liksom min bättre hälft kan få sådana dagar, jag tror det är dessa dagar som gör att man orkar den tristess man möter i vardagen.

En snöig promenad till Ica tannefors för att inhandla kvällens middag. Lövbiff, pommes, bea och vitlökssmör med en grekisk sallad till. Ganska genomskinligt att det är M som valt middagen. Just idag får jag unna mig lite kolhydrater och Eämnen. Eller kanske under hela påsken. 
Har haft en toppenvecka när det kommer till träning, hunnit med fem pass och veckan är inte alls slut ännu. Det var tänkt att testa milen imorgonbitti men pedagogiken måste dessvärre komma före då jag som sagt unnat mig en dag av totalt avslappning. 
Gårdagens Påskmix var dödlig men samtidigt sjukt kul, energigivande och varierande från min annars strukturerade träning. Camilla varvade body step med body pump och lite mage. 3x30min vilket resulterade i en väldigt trött kropp efteråt. tummen upp på den kombinationen, skulle hoppas att någon kunde få ihop ett sådant pass inom en snar framtid. Camilla är en riktig stycke energiknippe så det gick inte alls att fuska igenom hennes pass. Fick mersmak för både body stepen och body pumpen så i nästa vecka ska jag försöka få in båda passen. 

Efter den totala urladdningen köpte vi en massa tapasplock och hade en underbart rolig kväll hos en vän i stan. Lägenheten är dödligt fin med utsikt över trädgårdsföreningen, 2 stora balkonger och fönster åt alla håll. En liten smutta avundsjuka finns inom mig. Den skulle vart vår. Om jag var född miljonär det vill säga.
 Alla vänner var på plats , god mat, gott vin, och en massa skratt. Kvällen fortsatte med en spontanutgång med en massa bubbel och ännu mera skratt. En lyckad kväll helt enkelt... 

Nu blir det snart middag och filmmys. Imorgon är det påsklunch och bio som gäller! 

Glad Påsk :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar