tisdag 3 april 2012

Learning by doing

Långdag fylld med pedagogikens framväxt och dess historia. Mustigt med 5 1/2 timmes föreläsning men det var väldigt intressant. Det här kan bli kul men som sagt, det blir redan denna vecka djupdykning i litteraturen eftersom vi redan nästa onsdag examineras i första delen. Tufft men kul :)

En ny (hemlig) favorit.
 Snuskigt söt men oj så läskande god.
Vaknade med tunga ben och dessvärre har inte nacken gett med sig ännu. Hoppas att med hjälp av massage blodcirkulationen kommer igång igen så stelheten släpper. En snabb cykeltur till skolan mjukade upp benen vilket var skönt då vi i princip satt ner hela dagen sedan. Därför var det med nöje att efter lite läsning och städning samt mellis åka ner till gymmet och rent av köra skiten av mig på spinningcykeln. Just nu är det enda träningsredskapet där jag känner mig helt fri från tankar, stress och allt annat som hör tillvardagen. Som en frizon där jag liksom blir ett med cykeln, här och nu. Underbart när man känner så. Och man går liksom bara och väntar på att få gå och träna igen...

Imorgon blir det en traditionell "arbetsdag" 8-17 i skolan sedan kvällsträning med min närmsta vän. Tiden räcker inte riktigt till så då passar det ypperligt att kunna dela nöje med träning !

Nu blir det sängen. Ha en fin vecka! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar