söndag 22 april 2012

Lyckad togasittning

En precis lagom kväll.

Med ipren och boostade ord från karln knöt vi tillsammans till min toga. Ja, vad ska man säga. Den blev så fin den kunde bli. Lite flätor i håret och guldigt smink (älska makeup store) bar det av till Zenit, Liu för Togasittning.

 Lagom med folk, nästan bara från klassen. God mat vilket sittningar oftast inte alls brukar bjuda på. Duktiga kockar, ett fint grekiskt tema rakt igenom, gott vin och god service. Underhållningen var på max, vårt finfina festeri PILS leverade och gästfesterierna var duktiga de också. Med min såriga hals var det kanske inte det ultimataste att klämma i i alla dryckeslåtar men, är det sittning så är det. Och gud så kul det är.

Runt tio var sittningen över och jag och Anna (vi enda som inte hade biljett till den efterföljande kravallen) följde med ett sällskap flickor från klassen på mellanfest för en massa dans. Två timmars intensiv dans och sång gjorde kroppen fri från alkohol och när jag väl landade i säng runt 00.00 var jag totalt död. Men såklart med ett leende på läpparna. En riktigt lyckad kväll, var en aning avis på att jag inte följde med vidare på kravallen men ibland går väl hälsan före antar jag ^^,

En rejäl sovmorgon fick det bli för min del (11.00) , medan M for på fotbollscup (inför korpensäsongen) i Hangaren redan strax efter 7.
3 kg snor, hosta och svullna kötlar stannar jag klokt inomhus idag. För att vara lördag har jag varit väldigt produktiv, pluggat konstant i 4 timmar. Vilket kanske inte har varit jättekul, men pedagogiken är tro det eller ej väldigt intressant och det gör det så mycket enklare att sätta sig ner, en lördag, och plugga.
Nu är min hjärna totalt död, men jag tror och hoppas att jag fått in en hel del matnyttig fakta i mitt lilla huvud. Imorgon väntas mer plugg och dessvärre ingen träning. Går på maxkortison för luftörens skull så det vore illa om jag gick på body stepen, för de trånga små. Nästan som att ta en cigg på dessa luftrör.

Nu ska jag leta recept inför kvällens middag. God mat ska det bli, sen har jag ingen aning om vad. Tänkte i alla fall göra en lemonad på vatten, ingefära, citron och råsocker. Lördagslyx utan en droppe alkohol. Lite socker har väl ingen dött av ;)

Hoppas ni liksom jag får en härliga lördagsafton i stillheten & friskhetens tecken.

allt gott <3
Under middagen (Foto: Paulina Stjernström)

tjejparty (Foto: Johanna Ragnhammar)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar