tisdag 17 april 2012

Morgonpigg ?

I wish.

Ser ut som ett spöke när jag vaknar så här tidigt (8.00). Jag vet, vissa som läser detta går upp i ottan för att åka till jobbet. Jag har dessvärrre tappat den förmågan att kliva upp så tidigt och känna mig pigg. Enda gången jag känner mig pigg är på fredagar. Men bara temperaturen stiger en aning kan jag åter igen komma ut på morgonen och springa. Mina lungor klarar inte av den där temperaturen strax över 0. Dem vill helst springa i 10 grader vs minusgrader. Allt där imellan skapar trånga luftrör, ungefär som sugrör.

Min tidsplanering på morgonen har också gått åt skogen de senaste veckorna. Jag får därför cykla som en idiot för att vara framme i tid. Sen vet jag av erfarenhet att mina vänner i min basgrupp har en tendens att alltid vara några minuter sena. Fast de bor ett stenkast från universitetet. Jaja. Jag valde att sätta på datorn istället för att skynda mig. Vi stressar så himla mycket i våra liv ändå, i alla fall jag.

Laddat med kaffe och kesella nu på morgonen. Har ingen större matlust såhär när man precis klivit upp ur sängen. Lunchen blir rester från gårdagen. Skippar tzatsikin då jag fick känslan av att jag STINKER vitlök idag. Det vore väl någorlunda snällt att hålla mig borta från lukten under mitt lunchmöte iaf. Får knapra tuggummin för att undvika någon otrevlig odör.

Nehe, dags att göra sig en smula vacker då. Ikväll ska det pumpas med frugan. Underbart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar