måndag 23 april 2012

räksallad är visst en ny hit !

satan vad gott det är med räksallad.

 Påminner om mina dagar på Fräcka fröken. Det var också då, sommarn 2010 som jag började med lchf, eller snarare lchq. Började dagen med en kaffe. Hade svårt att äta frukost på den tiden. Förberedda därefter dåtidens bästa lunchsalladbuffé i Linköping. Sedan frossade vi själva i handskalade räkor, kräftstjärtar, avokado, fårost och en klick majonäs efter lunchrushen. 6 dagar i veckan. Ibland lite god kesoröra eller tonfiskröra made my me. Eller varför inte en massa philadelphia, rökt lax och krasse.

Saknar den tiden, saknar också mina kollegor, Jempa & Jojjo. Oj vad kul vi hade. Och oj vad många sånger jag sjöng för Hampus i magen. Bempas mage. Det var tider det. När jag väl drog på resa till Asien, så kom en ny delägare in i bilden och Pang boom så gick hela kalaset i brak. Men det visste vi redan innan, när vi hörde om förändringen som skulle ske. Ibland så är ens egna magkänsla så Rätt!

Som tur är stöter jag på Jempa ibland på gymmet. Skratt & tårar. Alltid. Det är då man vet att man har fina vänner för livet. För hur lite man än hinner ses så om man väl träffas, känns det som att man har pratat med varandra varje dag. Allt bara sker. Så naturligt och enkelt. Det kallar jag unik vänskap.

Råkade äta en rad Marabou, svårt att undgå när M har dukat upp bordet med 2 liter cola och 2 ST 200 grammare chokladkakor... Dålig karaktär, jag vet. Bättre lycka imorgonbitti.

Sov gott alla fina människor där ute.

Om namaaah Shiivayaa... mitt dagliga mantra om jag inte får tid att tänka eller luft att andas. <3

1 kommentar:

  1. Fundera ett slag på om ert frosseri och fritidsgård snarare gjorde att det brakade ihop! Pucko!

    SvaraRadera