torsdag 12 april 2012

relax.

Ett sånt där skönt lugn infann sig i min kropp när jag väl landade i soffan i eftermiddag. Men det var också då min dumma huvudvärk smög sig tillbaka. Dumma huvudvärk som har flera orsaker till varför den dyker upp sådär. När ögonen börjar svida och de inte längre orkar blinka är sömnen den enda räddningen numera, värktabletter osv fungerar inte alls.

Runt fyra när M kom hem så beslöt jag mig för att säga ifrån till kvällens jippo. Varken sunt att befinna mig i ett högt sorl eller konsumera någon trevlig öl. Hälsan går före. Där för har jag bara tagit det lugnt. Städat en del också, bytt gardiner och fått det lite mer välkommen här hemma. Men det finns ändå en ungkarls-prägel på lyan. Det går nog inte att få bort det riktigt förrän vi flyttar till något som verkligen är "oss". Det kommer, vi skrev just på en ansökan om en lägenhet vid Stadsbiblioteket i Linköping. Den var stor och rymlig, där vi får chansen att ha ett kontor till alla våra papper & böcker (mina).

Tacos blev vår middag, för min del sallad och köttfärs, kesella och salsa. Supergott! Bygglov & Kjelles matresa blev vårt kvällsnöje. Man får alltid sådana fina tips när man tittat på inredningsprogram, sen är jag nog lite småbetuttad i Matte i programmet också. Det gör det hela lite mer iögonfallande åtminstone. Tidigt i säng för att få bukt på mitt stackars huvud. Imorgon väntar en långfrukost innan fem timmars föreläsning. Här kan vi snacka huvudvärk efteråt. Men den tänker jag bota med lite kaffe och ett trippelpass på Frisk :) frisk/box/mage - kan inte bli annat än bra!

Jag hoppas innerligt att jag får en plats på spinningen på fredag, annars blir aldrig helgen bra.. Sen blir det ev. att testa milen på lördag med far. Det bara måste gå. Har inte kommit längre än 7,5 än så länge. Spärren tar liksom totalt stopp där. Antar att de mesta sitter i huvudet. Benen är det inget fel på.

Nahe, dags för lite vatten och mys med mitt fina hjärta :)

natti <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar