måndag 7 maj 2012

Mekongfloden...

Har någon testat att laga Pangasiusfisk?


Jag gjorde det ikväll i alla fall. Inte att rekommendera. För det första föll fisken isär så fort den hamnade i pannan. När jag sedan smakade av den fick någon känsla av att jag känt denna smak förut. Efter en liten tankesnurr så fick jag ett minne av att jag åt någon liknande fisk i Vietnam. Med en massa färska kryddor. Oavsett hur mycket chili och citrongräs och limeblad jag hade på kunde jag ana smaken av smutsigt vatten. Eller som om fisken var uppfångad i rätt utanför oss, i Stångån. Usch fy och blä.
Men dränkt i spenat, ägg och broccoli gick det i alla fall att äta. Aldrig mer.
Jag kanske ska tillägga att jag var tvungen att kolla påsen ur soptunnan. Det var som jag spekulerat om. Fisken kom ifrån Mekongdelta i Vietnam. Aldrig mer.

Pluggandet går väl åtminstone framåt. Mer än så kan jag inte säga än så länge. Vet inte om jag egentligen kan någonting. Men läser & skriver gör jag. Imorgonbitti väntar den första och sista föreläsningen till tentan. Väldigt konstigt upplägg vilket gör mig och övriga i klassen en aning förvirrade. Men det är väl bara att lita på sin intuition och sin allmänna kunskap om vad som är viktigt att kunna.

Imorgon är jag i skolan mellan halv åtta till halv tio. 14 timmar i skolan. Kommer vara som en zombie när jag väl cyklar hem igen.

Snart blir det sängen. Helt slut. Hatar den där mensen... åt en ruta choklad för att stilla mitt sug.

Sov sött !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar