måndag 28 maj 2012

Ny vecka - måste hitta energi ?!

En tung helg. Lite för mycket på jobbet för att jag inte ska bryta ihop. Oberoende arbetsplats vill jag ALLTID göra mitt yttersta för att prestera på topp. Försökte fungera som en duracellkanin men med för lite personal och för stora mängder kunder, som både var grillsugna, fikasugna och snatteri-sugna, var det svårt att vara alla tillags. Hann ens inte reflektera över om jag var törstig, hungrig eller toanödig. Insåg hemma hos mor & far, 9 timmar senare att jag inte vart på toa sen morgonen.

Fick låna bilen av mor & far för att ta mig ut till Brokind i lördagskväll, för att se EVS. Väl på vägen mötte jag flertalet rådjur som var nyfikna på mig och vägen. ABS-bromsarna fungerade finfint men en aning adrenalin pumpade ut i min redan pulshöjande kropp. Väl i Brokind var jag helt slut. Törstig och saltsugen. PepsiMax och några chips som fanns på plats blev min räddning. Sällskapet var fyllda med mat & vin, pratsugna och glada. Medan jag själv satt och höll humöret i schack. Vinsten för Loreeen gjorde iaf att jag kunde klara av en bildfärd hem med pratglada människor.

Söndagens vackra väder fick jag inte se röken av. Jobb & slit som idag har resulterat i träningsvärk i axlar, armar, mage och vader. Skönt ändå att arbetet en söndag kan ge träningsvärk.

Sov som ett litet barn inatt och ville helst inte öppna ögonen imorse. Handledning, finputs och lång PW ska nog göra denna måndag och start på veckan bra. Orkar inte stänga in mig på gymmet idag, vart inne tillräckligt mycket i helgen. En långpromenad gör susen för den supersstressade själen.

Träningsvecka 22

Måndag: PW (10 km)
Tisdag: Trippelpass
Onsdag: Vila
Torsdag: Blodomloppet 10 km
Fredag: Morgonspinning
Lördag: Löpning alt. styrka
Söndag: Jobb för hela slanten...

Ha en skön vecka !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar