fredag 4 maj 2012

Thank God its friday !

Underbara morgon. Veckans bästa morgon. Alltid. Kommer alltid att vara. Fredagar. Im in luuuve.

Vaknade av fågelkvitter vid strax efter fem. Vid halv sex kunde jag inte ligga kvar längre fastän jag hade en gosig man bredvid mig. Kaffesug och träningssug på samma gång.

Med pigga ben cyklade jag till gymmet. Väl där avnjöt jag ett tufft spinningpass där backar byttes av följt med snabba långsträckor. Svettigt värre så fick fylla på med rejält med vatten innan bokstavligen sprang in i duschen, klädde på mig, fönade håret lite lätt och sedan cyklade till Universitetet för ett examinerande seminarium.

Det går väl att prestera bättre men som tur är bedöms vi som grupp. Det gick vägen. Nu väntas sjukt mängder med litteratur. Målet med helgen är att sammanställa alltsammans så jag kan slippa alla otympliga avhandlingar & böcker. Upp till bevis om jag har ett så kallade "läshuvud" eller inte.

Med en halv swebar i magen var det behövligt med en god matig omelett såhär till brunch. Jag har ju ändå vart uppe i fem timmar.

Ikväll blir det texmex-inspirerad middag tror jag.. kryddor är det bästa jag vet!

Är väldigt sugen på att åka en sväng till Italien i sommar. Mest för att besöka vingårdar och spatsera omkring på gator och torg för att avnjuta espressos, god mat & den utsökta glassen. Bäst att redan nu planera min sommarträning om jag ska kunna unna mig en sådan resa med in bättre hälft... :)  En vän hade redan nu gjort ett schema inför sommaren. Blev lite inspirerad och tänkte mig på ett med, så fort tentan är över...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar