tisdag 5 juni 2012

Hur Du blir en bättre löpare.

Nu ikväll blev det lite egentid med hämtmat (pizza) och en god kall öl. Jag orkar inte laga någon mat till mig själv och då jag inte hunnit äta sedan 11 var pizza ett enkelt alternativ.

Riktigt skönt att bara få vara hemma och andas lite. Disken får vänta, kläderna får låtas ligga och jag kan nu konstatera att det bara är jag och tv:n. Sista avsnittet någonsin av DH innan jag hoppar i säng för att sedan imorgon få springa av mig lite i Vidingsjö med pappa.

Varit på en intressant föreläsning på Elite hotell i stan. Fredrik Wandus, idrottschef & ägare av löplabbet, föreläste om hur man blir till en bättre atlet. Det handlar inte alltid om intervaller, som de flesta tjatar om just nu. Det handlar om att anpassa just sin specifika träningsgren. Om du är fotbollsspelare gör du ingen nytta på spinningcykeln, mer än att det stärker ditt hjärta. Det gör dig inte till en bättre fotbollsspelare.
Balansen att öka syreupptagnigen i blodet och att höja din mjölksyretröskel. Något som ska she hand i hand, intervallträning i 8-10 veckor för att öka din mjölksyretröskel, för att sedan följa upp med distansträning. Intressant, lärorikt & sporrande, minst sagt. Ville bara ut och pröva alla nya tekniker i spåret. Men längre sträckor får nog bli då benhinnorna lagt sig en aning.

Imorgon blir det avsked med fina flickor, ett sommarlov tar vid efter torsdagens opponering och eftersom de flesta kommer utifrån så ska vi ha en mysig kväll tillsammans. Då får jag också en anledningn till att röja upp här hemma, de som känner mig vet att pedantisk är det sista jag är !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar