fredag 1 juni 2012

lyckorus och stela ben

Kvällsmat !

Extremt god glass för att vara laktosfri. M var lite skeptisk till lakrissmaken men jag hoppas att det dyker upp fler smaker nu till sommaren!

Nöjd jossan som klarade Blodomloppet under timman (precis) !

superfina tröjor från Frisk som blev alldeles genomblöt!
Jag lever fortfarande på lyckoruset sedan gårdagens lopp. 
Min spärr försvann, all ångest och bortförklaringar till varför jag inte kan springa längre än dem där 5-6 km jag tragglar med. En liten dipp vid 6 km, hugg i magen - tjocktarmen kved till som tusan så jag fick stanna. Men sen stod pappa och mamma nära 7 km skylten och hejjade, skrek och ja pappa sa ..."Skit i hållet jossan, benen ser ju lätta ut, kör bara..." De sista 7 km höll jag iaf 4 min tempo. Dem tre sista kilometrarna var de lättaste. Då kändes det som om jag kunde springa i evigheter. En underbar känsla som jag ska ta med mig ut i spåret nästa gång. 

Stretchningen blev aldrig av igår, frös som en idiot när vi kom i mål så jag kunde inte riktigt njuta av folket. Sen kan jag ju dessvärre inte äta hälften av det som bjöds på av Ica Maxi, men det kan väl inte dem veta ;) Laxen var god iaf ! 

Vaknade inatt att vaderna krampade något fruktansvärt. För lite vatten och stretch antar jag att det var. Fick smörja och massera med liniment & ipren, avbokade också spinningen. Ryggen fick sig en smäll igår, svanken. Inte vet jag varför men jag kände av det när jag kom i mål. Måste höra med far min varför smärtan dök upp där? Någon som vet? 

Idag ska vi mysa, min familj och våra närmsta vänner, som vi spenderat de mesta av alla högtider, semestrar och äventyr med. Alla av oss "unga" är alltid på vift någonstans, men idag är vi 4/5 samlade. Mary roar sig i Marbella. Det är vid såna tillfällen man mår som bäst. När man får umgås med de man står närmast. 

Imorgonbitti ska jag tillsammans med lite flickor överraska en vän med födelsedagsfrukost. Sen blir det jakt på säng och klassfest på kvällen! Söndagen kommer att spenderas på Ica i Johannelund. Så om Ni har vägarna förbi södra Linköping, kom förbi mig vettja. Alltid glada miner iaf :) 

Tack FRISK för ett underbart uppstyrt evenemang igår!


















4 kommentarer:

  1. Synd jag inte såg dig igår men det är ju inte så lätt att hitta en person bland 13000 :) Så bra du var som sprang under timmen!
    Hoppas helgen blir härlig!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. tack Lisa !
    Ja jag såg dig inte, var ganska mör när jag väl var i mål :) Men gud vad kul det var att springa bland så mycket folk. En aning trångt i början bara ! Tack detsamma Lisa, kramar

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Tack :) Nu är målet att komma under 50 min efter sommaren!!

      Radera