söndag 24 juni 2012

Midsommarhelgen

Det har varit underbara dagar ute i Arkösund tillsammans med fina människor omkring mig.
Under torsdagen var vi sysselsatta med allt möjligt för att få ordning på alla saker. Vi damer gjorde en midsommarstång som vi blev otroligt nöjda över. Herrarna krånglade med partytältet i ganska så många timmar. Tragiskt nog så vaknade vid vid åtta dagen efter att tältet lyfts och for rakt in i husväggen. Med en hel del brutna tältpinnar och baser fick vi tillslut ordning på tältet, något misär, och man kunde avnjuta midsommarafton i lä. Dagen innan midsommar var lugn och harmonisk. Vi åkte båt och njöt av lugnet, grillade gott, sjöng en hel del & spelade spel. 

Huset är placerat sådär högt så att man ser över hamnen och havet. Ett gammalt gemytligt hus som är inrett i samma stil, antikviteter. Jag och M fick ett sovrum med söta små sängar från sent 1800-tal, om jag skulle gissa. Dubbelsängar fast med den viktiga avgränsningen på ca 25 cm emellan. Någon måtta får det ju vara på närhetsfronten...

Solen sken när vi vaknade av braket, partytältet, och vi kunde sätta igång med alla bestyr. Alla gäster anlände vid tolvsnåret och jag och frugan bjöd på bål, vittvin, fläderblomssaft, ramlösa & jordgubbar. Det föll alla i smaken och firandet kunde sätta igång. Mat, snaps, sång, skratt, galenskaper. Ja en fullkomligt härlig sill-lunch bjöds det på som avslutades med ett traditionellt midsommarfirande, dans runt stången, nere i "byn". Eftermiddagen avslutades med jordgubbstårta, som det åts generöst av och nakenbad nere vid havet.  Grillning på kvällen och dans till tidig morgon.

En livad midsommar med glada miner från morgon till kväll. Igår var vi trötta, åt lunch på Mc D och middag hos mor & far. Insöp fotbollen med halvtöppna ögon för att sedan välkomna john blund. 

Idag är man lagom pigg, en promenad för att fylla på kaffeförrådet för att sedan städa, tvätta och fundera på packning. På tisdag åker vi till Borlänge. MUSIK för hela slanten och oj vad jag ser fram emot att se alla artister. Det där med toabestyr, bajamajor, tält, och skräpmat, ja det förtränger jag så länge... 

Träningen lyser med sin frånvaro. Har lyckats få ihop två styrkepass hemma bara så idag ska jag spinna en timme på gymmet för att väcka liv i musklerna igen och få ut de äckliga slaggprodukterna som bildats av denna onyttiga helg. 
Bilder från midsommar dröjer då jag själv inte hade med mig någon kamera. 

Må gott !

Bästa kvällsmaten 

Gofrukost

MIdsommarlunchen



Morgonpigga pojkar efter bravaden med Partytältet
Försök till ett bra foto. 

En gammal present som jag äntligen fått upp i lägenheten. Handgjord ljuslykta. 



Bulle i ugnen vs irriterad tarm... 

3 kommentarer:

  1. Halkade in på ett bananskal på din blogg och sen ser att du har ett träd (ljuslyktan) som en kompis till mig är upphovsman(kvinna) till :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Fredrik :)

      Kul att du hittade hit! Ja den är så himla fin, fick den för flera år sedan av exets mamma. Hon jobbade visst tillsammans med kvinnan som gör dem! Vi är sugna på en till, och perfekt att ge bort i fin present. Om du hittar hit igen vore det guld om du kunde namnge henne ;)
      Ha det gott!

      Radera
    2. Hej, igen!

      Dom är verkligen superfina!
      Matilda heter hon som gör dom, hemsida nedan:
      http://www.matildabengtsson.se/

      Hoppas det var till hjälp!
      Hade gott å krya på dig! Hoppas du är tillbaka på gymmet snart!

      Radera