torsdag 16 augusti 2012

Älska endorfiner och krigarträning!

Med halvt öppna ögon letade jag mig fram till kaffebryggaren och lät några koppar kaffe rinna ner i kannan.

Kvalitésömn finns visst inte hos mig just nu. Hjärnan går på högvarv och minsta lilla ljud vaknar jag av. Ibland kan man bli smått irriterad på alla de som ber här i Hejdegården klockan ett och klockan fyra. Kan dem inte respektera oss som sover, gå till sina bilar och åka hem. Inte stå utanför vår balkong och prata i evigheter, röka en massa cigaretter och störa. Hm. Jag är inte bitter.

Igårkväll var jag däremot sådär härligt trött i kroppen, varenda liten muskel fick jobba på högvarv. Petra, instruktören är en härlig kvinna hon, som kan det där med att peppa och sprida glädje. Hennes musik till alla pass är alltid genomtänkt och igenkännande med sköna långa mixtrar. TRX 45 är en riktigt jobbig sådan men med hennes genomtänkta pass med den där musiken blev det riktigt riktigt kul. Svetten droppade ner på golvet och det blev nästan lite halt när bålen skulle tränas nere på golvet. Superträning och snart förhoppningsvis en superkropp.

Lite bcaa, en ny variant som är en riktig vitaminbomb dessutom, och en flaska vatten var det bara att sätta sig på spinningcykeln och avnjuta 60 min crazy-spinning med Marta. Sista kvällspasset med henne nu på sommarschemat, lite trist faktiskt men det gör det ju bara än viktigare att kliva upp på fredagmornarna för att få sig en liten dos av extrem krigarspinning!

Under min raska promenad igårmorse lyssnade jag på Anja Pärssons sommarprat i P1, visst, hon är ingen bra talare men hennes timme i radion berörde mig. Jag hade tidigare bara läst om det men gud vilken kvinna. Att ge sig hän en idrott på det viset finns inte alls i min värld, jag är så beroende av närhet, kärlek och glädje från andra källor än idrotten. Men jag beundrar verkligen de som bestämmer sig för att viga sitt liv åt just sin idrott. Att hon blivit mamma och äntligen hittat rätt i livet gör en så glad. Hon verkar verkligen trivas. 

Inga planer för dagen, kalendern är full med "måsten" tills nolle-P på måndag. Jag antar att jag måste börja beta av, en efter en för att vara någorlunda i fas...
Till kvällen väntas AW med mor, mammas närmsta väninnan och hennes dotter. Maria, dottern, tog studenten i Alicante och hon ska därför firas innan jag går in i min studentbubbla. Funderar på att gå till pappa en sväng och bror. Han ligger i hårdträning inför sitt körkort.

Ha en fin dag, imorgon väntas dessvärre 13 timmarsjobb. Jag var en snäll kollega & vän. Vi ställer upp för varandra. Och pengarna, dem är jag i stort behov av. 507:- på kontot tills den 25:e. Nätshopping och jag, vi hör inte ihop. En ny transportryggsäck är påväg, liksom en order från members med träningskläder.


MorgonPW

 Frukost: Dietfuel protein (Jordgubb), ananas, jordgubbar, blåbär & vatten, mixa upp (2 ggr)                                                                                   MUMS!
 turbomellis 1 ägg, 1 msk grädde.Vispa (lätt), 1 minut i micron - Klart att äta! 

Snabblunch! 
Träna.Träna.Tagga.Tagga. (gör visst smygreklam för Elixia.no) Kanske världens snyggaste träningsanläggning, mitt och frugans gym i Oslo. tummen upp för den kedjan!

Läst och hört så mycket om dessa mirakelnudlar. Igårkväll var det upp till bevis. De luktade skit! smakade nada. Men med grillad teriyakikyckling och en hemmagjord currysås var det gott:) 


Fick present av Mattias, vitvinsglas från Ittala. Det vita vinet är ingen av oss så förtjust i så ett glas spanskt rött vin fick det bli. Gott och lättdrucket, passade utmärkt till den enkla middagen. 

Godmorgon och på återseende säger Jossan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar