onsdag 15 augusti 2012

दोस्ती

Vänskap. 

Att hinna umgås med familj och vänner är viktigt för att själen ska må bra liksom ha egentid. Igår kunde jag i lugn och ro försöka strukturera min höst, mina tankar och mina planer kring träning i min kalender. Just för att skapa lugn, jag har en tendens att stressa upp mig, ligga sömnlös just för att jag inte får tiden och mig själv att räcka till. Jag blev egentligen varken klok eller mindre stressad men det finns en plan åtminstone.

Overallen är inlämnad för att bli klar tills på måndag. Märken ska sys på och jag lägger gärna inte tid på det nu. Jag prioriterade hellre att äta långlunch med pappa och gofika för att muntra upp honom en aning. Idag skulle han flygit upp till Kiruna för sin påbörjan av att bestiga Kebnekajse  Den dryga veckan som han skulle varit borta har de planerat i fyra års tid. Jag kan därför förstå hans bitterhet och nedstämdhet just särskilt idag. Men jag har lovat, ristat in i deras gamla köksbord, att jag ska vandra den rutten med honom när han rygg mår bra igen.
Rimmad lax och nygräddat bröd - alltid lika gott! 
Laktosfri glass från Alvesta, ekologisk och smarrig! 

Upp på hojjen igen och eftermiddagen spenderades i solen med härliga vänner från klassen. Det är otroligt skönt att alla är tillbaks igen, påfyllda med energi till hösten.
Underbara tjejer

Tidig kväll cyklade jag och frugan (Linnéa) hennes blivande cykeltur till Liu. Jag visade runt, berättade vart man gjorde vad och ja, det var härligt på alla sätt och vis. Idag håller jag alla tummar och tår för att allt ska gå vägen och att hon hittar lika fina tjejer som jag på Affärsjuridik.

Kvällen bjöd på tacos och film, sån där enkel snabbmat som inte behöver vara så onyttig. Plus i kanten är väl att sambon njuter till fullo.


Är lite sådär nöjd över att jag kunnat hålla mina blommor vid liv hela sommaren. Men jag ska erkänna att jag pratar med dem nästan varje dag, vattnar o gödslar och plockar av. Detta har jag lärt mig från lilla mormor. Olivträdet var ett fynd som stod uppe på Brokindsleden en vacker men tidig morgon. Vår granne beslöt sig för att ringa på och uppmuntra mig att springa ut och ta det innan någon annan hann före. Nu står det så grant på balkongen och växer gör det varje dag. Lite synd dock att oliverna aldrig blir stora nog, men det beror nog mest på att vädret är som det är.

Dags för en PW, ikväll är det TRX och spinning. Tjohooo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar