torsdag 2 augusti 2012

Jag längtar så efter helg. En sån där lördag-söndag. helg.

God kväll ni som fortfarande inte givit er hän till sömnens magi.

Dagarna rullar på, en efter en och ett sånt där tradigt vardagsbeteende har smygit sig inpå. Jag gillar inte att "leva" för jobbet, jag vill helst av allt vara spontan, kunna njuta av saker i veckorna och kanske som det fåniga uttrycket säger "Fånga dagen", eller ta var dag som den kommer. Jag kan lätt hamna i en sådan ond arbetsspriral, ser inget ljus ? eller kanske snarare, det är för lång tid tills jag kan se fram emot något. Därför valde jag som jag skrev tidigare att försöka utnyttja dagarna däremellan jag inte jobbar.

Transportlöpning i dagarna tre och jag har blivit stormförtjust i just detta fenomen. Alla dåliga tankar, jobbiga kunder eller personliga saker har liksom rensats på vägen, och ny energi har tagits med in i hemmet. Imorse var benen stumma som stockar men jag lyckades ta mig hem till familjen för en lång frukost. Sedan kom vi på idén om att åka till Sörpan, Söderköping. Det går ju alltid att trycka i sig lite glass. Lite glass blev det inte utan stora mängder glass. En härlig dag som sedan utbyttes av jobb. Vad skulle man göra utan härliga kollegor? Jag tackar gudarna för dem.

Mina skor från Sketchers är grymma. Jag har aldrig upplevt att löpsteget blivit så perfekt och upprätt. Har problem med min svank som jag ibland får känningar i om jag inte springer "rätt" eller glömmer spänna bålen.

Imorgonbitti väntas den traditionella spinningen (45) med Marta, som sedan följs av jobb. Så lite stressigt blir det allt men vad gör man inte för de där endorfinerna och vanorna...

Gräsänka då sambon roar sig med poolbad, grillning och ölande, så nu blir det sängen!

Natti..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar