tisdag 7 augusti 2012

Livets vändningar

Åtta dagars arbete, dubbela träningspass varje dag och så sedan en brakarfest i lördags gav resultat igår, ett gnagande halsont och snorig näsa. Men idag känns allting bra igen, satsade på många timmar sömn, gubbvil igår och bra mat och dryck. Östgötahonungen gör verkligen susen.

Idag laddar jag med kaffe innan jag ska bege mig hem till mitt flickrum och rensa, mitt rum ska bli stort kök och imorgon är det dags för mig och bror att börja riva, det ska bli riktigt kul och jag får chansen att känna på det där livet som sambon lever. Men att måla osv får vi inte tillåtelse till, det får M göra.

Den tråkiga nyheten kom igår, som ett brev på posten. Pappas diskbråck är tillbaks, den här gången långt ner i ryggen och en operation är bara möjligt via magen. Min familj och jag vet hur hemskt och plågsamt förra sjukskrivningen var så musten sög liksom ut ur oss. Lilla pappa och dumma farfar som lät pappa bära en massa träplank... TRXen var bokad men träningslusten försvann och jag prioriterade hellre att prata med min familj. Vi blickar framåt och hoppas. Finns där och ger energi.



Världens bästa pappa <3 


2 kommentarer:

  1. Du är bäst älskade Jossan <3<3<3 Pappa o Mamma

    SvaraRadera
  2. Vi verkar vara överens om du och jag att familjen alltid kommer först. Ibland känner jag att jag kanske är löjligt beroende av min mamma och pappa men du verkar också vara väldigt tight med dina. Och det är ju bara fint det egentligen! Hoppas det löser sig med din pappa.
    Kram!

    SvaraRadera