fredag 10 augusti 2012

Sen transportlöpning & tidig morgonspinning

Jag älskar mitt flow i min träning just nu, allting sker på liksom rutin. Allting är njutbart och benen blir bara starkare och starkare var dag som går.

 Jag har slutat helt med mina astmamediciner då flåset klarar sig på egen hand vilket bara det känns helt fantastiskt. Jag hoppas innerligt att konditionen liksom en frisk kropp låter sig vara så. Hösten bjuder på  nya träningsmoment, förhoppningsvis än bättre flås, starkare kropp och ett friskare liv !

Transportlöpningen igår gick förvånansvärt bra, lite dålig mat (gofika till lunch) trodde jag skulle ge sega ben men ack nej. Jag blev hejjad av flera personer som jag mötte på vägen hem, härligt med semesterglada ansikten sådär vid ån halv tio på kvällen. Jag hann hem lagom till finalen på 200 meter med Bolt, en popcornskål och ett stort glas cola. Kanske inte den optimala återhämtningen men åh så gott !

Vaknade redan halv fyra av orolig sömn, vet inte vad som spökar men någonting är det. När klockan ringde kl 6 var jag redan vaken med en slirkig manskropp omlindad om mig. Den där Mattias kan inte få nog av mig visst ^^

En celsius och energin var på plats för att spinna 42 minuter intensiv spinning. Den där Marta bjuder på allt och lite till, som hon säger, en gott & blandat påse redan på fredagsmorgonen!
Mantrat upprepas gång på gång i huvudet, "Du slutar inte förrän du är klar". "Du slutar inte förrän du är klar". osv. osv. Tänka sig att det funkar varje gång, och jag upplever att jag kan lägga på tyngre och tyngre motstånd varje ny vecka vilket i sig känns super, både för psyket och kroppen! Med en lätt illamåendekänsla klev jag av cykeln, genomsvett och nöjd för att presterat ytterligare en fredagmorgon. Yes !


Härliga frukoststund
Lång frukost, massa te och ny energi laddar jag för en dag på tippen. Här ska det slängas gamla möbler, kläder & leksaker. Eller kanske inte slängas, men lämnas in till både "hjärta till hjärta" och Myrorna.
Älskar dessa skor

1 kommentar:

  1. Gillar skorna! Kul att du har ett flow just nu, hoppas det får hålla i sig. Som alltid var det mycket skojigt att ha dig i första ledet!

    SvaraRadera