torsdag 30 augusti 2012

Tankar kring träning & kost Hösten 2012

För att liksom undvika att öppna höstens litteratur hämtar jag inspiration och idéer på andra bloggar och sajter om höstens planer kring träning. 

Som det ser ut nu är kosten si och så med, magen ballar ur förjämnan. Gluten och mjölk är värst liksom för mycket fibrer och överdrivna mängder fett. Därför är planen att efter att nollningen tar slut ska jag lägga upp ett kostschema och FÖLJA DET!

Jag orkar inte med de där panikbesöken på toa, kramper och svullen tarm liksom den trötthet som kommer med ett brev på posten när kroppen har brist på näring pga. de snabba matförlusterna.
Alkoholen ska jag dricka med måtta, utesluta den helt innebär ett väldigt trist studentliv, men med måtta är okey.

När det kommer till träningen är jag idag nöjd med konditionen. Styrkan ska bli bättre liksom uthålligheten i musklerna. En timmes TRX bör jag orka (fullt ut) i slutet av denna månad. Jag snittar idag en 5-7 pass i veckan med minst en dags vila (Då oftast på min jobbdag - söndag)

Mål Hösten 2012

1. Kosthållning - Ren mat, ersätta gluten med varianter ex. grönsaker, shitaki, ostar osv. Soya & laktosfria produkter istället för mjölk. Små mängder fiberrika produkter. Ska också försöka att ligga på under 2000 kcal per dag.

2. Mer muskelmassa, mindre fett. Det tar sig runt baken och låren men jag vet att jag kan bättre, liksom att armarna ska bli mer deffade. Magen tränas ständigt och är inte alls något problemområde, man kan skymta ett sexpack på morgonkvisten, mer än så vill jag inte ha. Det är höfterna som jag isf vill lägga fokus på.

3. Våga vila, sova, ta paus.

4. Yoga minst en gång i veckan, baksida lårmuskel är redan en aning för spänd.

5. Löpning 1 gång per vecka (minst 7 km) Utomhus!

Vila för mig är iaf att undvika gymmet, spåret eller annat just den dagen. Aktiv vila finns alltid, cykling till och från skolan minst en gång per dag är 10 km. Och om ni ser mig på min rosa hojj är det ingen fincykling. Tålamodet och tävlingssinnet hugger tag om mina ben på en gång ...

Dags att öppna boken innan jag ska inta lunch som idag blir en god omelett med allt du kan tänka dig i! Kvällen kör jag spinning 75 och kan förhoppningsvis efteråt slippa känna tungheten i benen. Vet inte varför dem känns så trötta och tunga?! Någon som har tips?

Ha en skön torsdag! psst. Imorgon är det fredag !

2 kommentarer:

  1. Jag gillar dina målsättningar, de känns sunda. Framför allt gillar jag punkterna om vila och yoga. Det behövs verkligen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ibland måste man stapla upp sina tankar, ha de nära tillhands, för det är lätt att man glömmer i den vardagliga stressen. Man tar okloka beslut ofast pga tidsbrist.

      Radera