lördag 4 augusti 2012

vilodag & ledighet

Fredagsmyset blev extra bra igår efter att först varit och hetsat med hela Linköpings invånare? på Maxi. 

Entrecote, färskpotatis i ugn och hemmagjord tzatsiki med en sommarsallad till. Vi lyxade till det med ett rött vin som är min favorit, en reserva från Le France. 

Gårdagens spinningpass bjöd på en hel del intervaller, vilket jag gillar då man gång på gång inser att man orkar ett högre motstånd på samma snabba ben. Men igår kom mjölksyran lite väl tidigt och jag fick verkligen tala om för mitt psyke att du visst skulle fortsätta. Lätt illamående och stjärnor för ögonen stretchade jag mig igenom musklerna. Väl på jobbet sprang jag som en duracell-kanin, älska endorfiner, och jobbade flitigt innan frukost. En jordgubbsprotein shake fick jag av min bror som var välbehövd efter den tidiga morgonens urladdning. 

Somnade en stund på eftermiddagen, efter Maxi, av ren utmattning. Det är dock ganska lätt att slumra till i vår säng... 

Idag står vilodag på schemat, lite städning och sådana måsten som jag lätt skjuter upp på när jag jobbar. För till kvällen väntas kärt återseende med fina flickor från skolan. Äntligen får vi kramas igen. 

Ha en skön helg! 

Worth a try!


Jag blir så glad när jag ser gamla pensionärer i ett av utegymmena i Johannelund. Det är bara för söta, och, det är aldrig försent ! Tummen upp :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar