onsdag 12 september 2012

att glädjas åt andra

Första dagen på riktigt länge som jag kände mig pigg och glad. Kanske för att jag fick sådan energi från tjejerna igårkväll, kanske för att vissa friskhetstecken börjar att infinna sig? Eller så är det kolhydratsboosten från sconesen som gett resultat liksom den där extra långa pussen från morgonens hejdå?

Hostan, slemmet och sega lungor, ja de finns kvar. Det fanns hopp om att besöka frisk och yoga men efter lite google-sökningar fann jag mig i att vänta ut förkylningen. Det är nog klokt.

Personaljuridiken börjar landa, det är inte riktigt så roligt som jag hoppats men ack så viktigt. Jag inser att det bara är att grotta ner sig i paragraferna och lagarna för att lyckas med gott resultat på tentan. Lunchmöte med min nya arbetsgrupp, vilket gick galant. Kreativa själar och oj vad kul vi ska ha. Tunga bördor men det ska vi nog lösa. Möte med Näringslivsutskottet vilket också gav oss, "HR-dagen 2012" mer energi och kanske mer kreativitet att lösa svåra problem som vi lyckas möta varje dag?!

Nu sitter jag här, hemma i köket, och andas ut. Låter dagens intryck sjunka in innan jag öppnar boken igen. Kaffet bryggs sakta i maskinen medan fingrarna går lös på tangentbordet. Många tankar i knoppen. Fick just veta att en vän har ett litet mirakel i magen. Det är nog därför jag är så tankspridd och kärleksfull. Men det är hemligt ännu. Nu kom sambo hem, hungrig och irriterad, typiskt när man själv är på gott humör. Kaffet är klart och ja , en ska väl ta tag i det där som man skjuter upp på hela tiden.

Minnen. Oslo. Träffen. Majsan. Kärlek. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar