torsdag 27 september 2012

CIrkelpass med Kettlebells

God förmiddag!

Jag vaknade sådär seg och allmänt trött i kroppen när sambons klocka ringde vid sex-snåret. Jag hade tänkt att somna om, men efter att mannen stuckit till jobbet klev jag upp och förberedde mig inför gymmet. På schemat stod Kettlebells 45 inbokat, och för en gångs skull tänkte jag att jag kunde ladda med lite protein Innan träningen. Jag upplever ofta yrsel och svaghet efter ett kettlebells, jag antar att orsaken är just för att det är så fysiskt utmanande. OCH tur var väl det, en god päron/vanilj shake (Whey 100) och Bcaa i magen cyklade jag i det häriga höstvädret till gymmet.


Den vanliga instruktören hade insjuknat på morgonen så Jessie, vän och instruktör, bytte om och körde sitt allra första pass med oss. Det var lyckat från början till slut. Pulshöjande uppvärmning, smidighet & rörlighet med tung vikt. Svetten började forsa redan efter några minuter , vilket för mig är ett riktigt bra betyg. Efter många hardcore-svingar och enklare svingar, olika pressar och snatch körde vi EN- minuts-intervaller med 6 stationer. Jag älskar det tempot, 10 sekunders vila för att byta station, och bara köra på igen. Underbart, svettigt, darrigt, utmanande och en sjukt bra genomkörare för hela kroppen!
Tummen upp för Jessie, hon kan vara supernöjd.

En espressoshot senare, kall dusch och en "valio proteinmåltid" är jag redo för en djupdykning med Kollektivavtal. I eftermiddag ska jag och sambon besöka XXL sports & El gigantens Mega store. En pulsklocka ska inhandlas...

Till kvällen väntar en lyxbehandling: Förlängning av naglar. Ha en fin dag!

Jag älskar mina nya Casall träningskläder. Kvalitén är toppklass!






Förresten, YOGAN, det var underbart igår med. Svetten rann sådär lagom mycket, jag kände mig starkare än på länge och jag njuter av varje liten sträckning, tänjning och andetag. Full sal och tända ljus gör onsdagen sannerligen komplett!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar