måndag 17 september 2012

Langos á LCHF

Blev sugen på både lax och stenbitsrom men jag visste inte vad jag skulle göra med alla mina ägg ? Så med lite kreativitet och lite googlesökningar om att ersätta mjöl mot mandelmjöl osv. så slängde jag ihop en fin fin Langos.

225 grader

2 ägg
1 dl mandelmjöl
1 dl riven parmesan
1/2 tsk bikarbonat

Blanda ihop allting väl, lägg på en plåt och så tjoff in i ugnen på 225 grader i ca 12 minuter (+-)

Som tillbehör, en matsked smör med riven vitlök i, att smörja på direkt från ugnen. Gräddfil, rom, rökt lax, rödlök och tomat! Det var mums. Jag orkade drygt hälften av själva langosen men gottade mig desto mer i tillbehören. Faktiskt en favorit som jag tänker mig att man kan göra i amerikanska muffinsformar och ha som förrät!

Värt att testa i alla fall, varsågoda :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar