tisdag 11 september 2012

Sjusovaren

Infektionen verkar inte försvinna riktigt men jag är optimistisk. Halsen ömmar inte lika mycket idag som igår i alla fall. Ska försöka vara tyst som en mus tills ikväll.

Ska iväg på date med fina flickor, frugan (tidigare sambo & bästa vän) Linnea (gamla chef & barndomsvän) och så Maja (vapendragare & barndomsvän). Vi ska mysa, dricka te & äta scones. Alla är extremt upptagna nu förtiden med karriär och studier så ikväll fick vi tillslut ihop det, vi saknar dock en. Jag får väl mest sitta och avnjuta deras sällskap då rösten fortfarande inte riktigt håller, men det är mys bara det.

Nu har jag också gått på det där med serum för fransarna. Jag köpte Prolash just för att den var billig och fick god kritik. Om en vecka ska vi se om det blir någon skillnad eller om det bara är påhitt alltsammans! Jag tyckte dock att det sved en aning i ögonen när jag penslade på imorse.

Hungern strejkar såhär på morgonen när man sovit tolv timmar, då funkar en proteindrink bättre. En vecka har gått utan socker och det funkar hur bra som helst. Det jobbigaste blir när man går bort på middag och man erbjuds efterrätter. Men en ruta mörk äkta choklad kan jag ju alltid trycka i mig. Det gör ju gott för både själ och lust. Ska förbi tebladet för att köpa en kvalitéchoklad tills ikväll. 

En fågel viskade i mitt öra att ett paket med träningskläder kommer lastat till mig idag också. Jag kan ju gå runt i dem och låtsas vänta på att få gå till gymmet. 

2 kommentarer:

  1. Inget roligt att vara sjuk...
    Formen är från Åhlens, här i stan.
    Krya på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej att vara sjuk är hemskt. Särskilt när man har svårt att ta det lugnt.
      Måste nog köpa en sådan, den var så fin!
      Tack :)

      Radera