lördag 6 oktober 2012

En oplanerad dag?

Jag har vaknat flertalet gånger och liksom undrat vart jag är? En riktigt Kingsize-bed helt ensam är inte att rekommendera. Eftersom jag är van att rulla intill någon så vaknade jag av att jag liksom trodde att jag skulle falla ur. Konstigt det där, att kroppen liksom märker av att något är knas.
Jag somnade runt ett igår med lilla mac'en bredvid mig lyssnandes på podcast, tv3 play och "Hanna & Amandas show".

Jag måste verkligen börja uppskatta det här med egen tid, tid för reflektion och att bli mer vän med mig själv. Men det är svårt, när man i hela sitt liv alltid haft någon vid sin sida. Det har handlat om familjen, när jag bodde hemma. När jag flyttade hemifrån bodde jag tillsammans med min bästa vän alias "frugan" Linnéa i Oslo liksom mitt ex som jag levde med i 7 långa år.

Vad jag vet är att min själ mår bäst av att vara i sällskap med någon, jag liksom min bror har en tendens att överproducera tankar dåliga som goda. Enda gången jag vill vara själv, fri från allt och alla, är när jag tränar. Det blir min fria timme som terapi där hjärnan och hjärtat får samarbeta, strukturera upp saker och ting och väga bra saker mot de dåliga. Att rensa kroppen ifrån slaggprodukter liksom hjärnans slagg som man kan samla på sig (ganska ofta).

Tiden räcker inte till längre att läsa den litteratur som jag själv vill läsa, kurserna gör det svårt att hinna med någon annan läsning. Men tidigare har jag alltid läst något klokt som Dalai Lama skrivit, självbiografier om människor som förverkligat sig själva.  Jag ska bli bättre att prioritera läsning framför tv:n & datorn.

Nyvaken och trött!
I vilket fall som helst är det lördag idag, en dag fri från planering och måsten. Visst skulle de vara bra om jag öppnade Arbetsrätten, jag ligger fortfarande så långt efter, liksom jag har flertalet mail att gå igenom och sammanställa till HR-dagen. MEN. Idag ska jag göra vad JAG vill. Sitter och laddar just nu med kaffe och proteindrink, det liksom sög i magen imorse (antagligen för att jag åt så mycket gott hos mor och far igårkväll). Förr kunde jag springa i en timme utan mer än ett glas vatten, nu går det inte alls. Min kropp har blivit dålig på att hämta energi från reservdepåerna (fettdepåerna) vilket kanske både är bra och dåligt?

Nu ska jag snöra på skorna, på med pulsbandet och lyssna på kroppen, lite mycket slem för att pressa kroppen..

Ha en fin helg, kärlek till er <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar