fredag 5 oktober 2012

Pulsklockan som en motivator

Det märks att kroppen mår bra av längre perioder av vila. Idag kändes det som om jag hade energi till hela spinningsalen och jag jobbade för första gången med min pulsklocka som ambition. Jag har koll på min förbränningspuls, arbetspuls, mjölksyrenivå och maxpuls och det var faktiskt en positiv upplevelse att använda klockan även vid spinningen. För när huvudet säger till att "nä nu lägger vi av va?" så kollade jag ner på pulsen och insåg att det allt fanns mer att ta av.. sådär höll jag på hela passet igenom och oj vad trötta min ben är nu!

Efter spinningpasset, 06.40-07.25 rev jag och Nettan av ett aptungt axelpass följt av lite utmaningar för magen med hjälp av TRX-banden. Puh! 8.30 var vi färdigtränande och nöjda som bara den! Bättre start på helgen finns inte! 

Med bcaa & proteinshake efter passet har jag inte varit hungrig förrän nu, med ett fruktte och en skål med kesella, hallon & vaniljpulver fick jag åter energi. Nu väntar en hel del plugg i helgen, familjetid och jobb. Hatar att vara gräsänka men sambon ska väl få åka iväg ibland, det är han värd. 


Trevlig helg alla glada träningssugna människor!

Mitt lilla liv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar