söndag 7 oktober 2012

så var ledigheten slut

Sambon får en liten present när han kommer hem, svampbob fyrkant :)
Med en lång och stillsam frukost tittandes på Nyhetsmorgon och härlig musik av Vera Vinter, är jag redo att jobba mina elva timmar. Inte psykiskt redo men det är ju bara att gilla läget, cash is king, visst?

Gårdagen fylldes med aktivitet, en härlig runda runt stångån, solen i ögonen, sån där krispig luft som nästan svider lite i näsan, men åh så skönt. Jag var förbi Mio och hämtade våra nya sängbord, söta små kreationer. Gjorde ett höströjj på balkongen, rensade alla skåp, ja jag fick städryck helt enkelt. En tidig middag med min bror på La Kantarell och sen var det soffmys med Ben'n Jerrys & Pepsi Max.

 Sömnen har varit kass dessa två dygn utan Mattias bredvid. Vaknar konstant och jag lyckas vakna på bredden, diagonalt och det känns som jag bara rullade runt... Ikväll finns det någon som tar emot mig.

Coltingpannkaka, jordnötssmör, kesella med lakritspulver och två stora koppar kaffe ska ge mig den saknade energin som behövs på en varuleveransdag på jobbet.

Let's go!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar