måndag 5 november 2012

Helgens C & D


Då helgen spenderades i Stockholm utan krav på att delta i de sociala medierna kommer här C & D. Satt och funderade länge på C, jag kunde knappt komma på ett enda ord på C förutom citron. Men så stod jag inne på hotellrummet och förberedde ansiktet för skönhetssömn. Clinique stod ju framför mina ögon. Världens bästa rengöringsprodukter (enligt mig). Trestegsmetoden är verkligen att rekommendera, och jag blev med Clinique i Bangkok första gången för två år sen. Sedan dess är jag fast. Turen medföljer att min kära mor är liksom lite besatt av Clinique vilket gör det en aning lättare för mig att fylla på förråden. Sedan Bangkok-tiden har skafferiet utökat sig och idag använder jag mig i princip bara av C's produkter. Ögonkrämen är guld liksom fuktkrämen och nattkrämen och... Im in love. Testa om du idag saknar någon favorit!



När hösten anländer och vi mindre och mindre får se ljuset, solen, så kommer alla de där tecknen på "mörkrets" dåliga sidor. Infektioner, virus, influensatider, depressioner osv. Sedan många år tillbaka är det givet gör mig att äta tillskott av D-vitamin. Idag är min kost egentligen tillräcklig men så har det inte varit innan. Liksom idag har jag också kunskapen om att med extra d-vitaminer kan det främja mina magproblem. Ingen som riktigt vet, det finns flertalet studier om d-vitaminer vs tarmproblem, det dem snart vet är att d-vitaminbrist och tarm/lever-Sjukdomar/cancer kan ha ett samband då de flesta med sådana sjukdomar visar brist på vitamin D.
 Jag äter D-vitamin för att stärka mitt immunförsvar samt gynna min tarmfunktion.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar