fredag 21 december 2012

domedagen & julklappshets


Det här med matbilder, jag vet. Särskilt när dem är så oglamorösa och oglammiga som dessa. Men ni skulle ätit vår lunch idag. Jag blir Aldrig besviken på Charkens lunchmeny. Fläskfilén var dödligt god, deras hemmagjorda bea var kanske ännu mer god och de ungnsrostade potatisarna smakade lagom med smör och vitlök. Det tar dock tid för mig att äta nu när det bara går att tugga långsamt och på en sida, men det var det värt.

Alla julklappar är iprincip inhandlade, några tusenlappar fattigare men i år är jag förbaskat nöjd med mina inköp. Det funkar att leva just nu, knaprar sjuka mängder medicin, så mycket så att min mage kommer dö i nästa vecka, men så är det när man drabbas av både virus och bakterier...

Nu går jag in i jobbmood och på måndag är det julafton! Kanske att jag river av ett ryggpass på juldagsmorgonen om kroppen tillåter. Kände mig faktiskt pigg idag. Men jag ska inte ta ut något i förskott liksom inte pressa kroppen till något den inte tillåter.

Ta hand om er och era nära, domedagen och allt. Jag bad faktiskt en bön inatt, skickade en kärleksförklaring via sms till min familj och förklarade min kärlek till min sambo innan jag somnade. Bara för att. Man vet ju aldrig. Vi lever ju ändå på lånad tid här på jorden. Ha en skön helg mitt i dessa julkaos. All kärlek // jossan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar