onsdag 19 december 2012

samma visa varje år.

Att det inte kan räcka med att producera flera liter snor, hemsk ihålig isande hosta och febriga nätter. Nej den där hemska visdomstanden har påbörjat runda nr 2, öm i halva huvudet. Jag kör febrilt med min näskanna, vägrar inta nässpray, det förstör bara näsan ännu mer. Nu ska jag klä mig varmt och promenera in till stan, ska in till mamma så hon kan åtminstone göra rent den hemska tanden. Sedan ska jag in på LIFE och se om de har någon gröndricka att få i mig. Jag jobbar nämligen torsdag, lördag och söndag, vilket liksom stressar mig än mer. Mitt mantra går för fullt i mitt huvud. "Jag tänker mig frisk"... 

Förresten så avslutade jag mitt första Tradera-köp häromdagen, men jag vet ju fortfarande inte om jag blivit lurad?! Någon som är bra på det där med att handla på tradera/ebay? Jag kanske har blivit med ett TRX-band, håller tummarna!! 

En annan grej som min mor kom på för någon vecka sedan. Istället för att lägga tusenlappar på ett par vinterlöparskor, kan jag ju springa i mina extremt fula golfskor! De är från Nike, har en väldigt skön sula, och med merinullsockar var de fenomenala med sina spikar. Budgetsmart. 


När ska min kropp lära sig att INTE bli sjuk på julen? ibland tänker jag så långt som att grejen att jag är förlöst med kejsarsnitt pga att jag var halvt död, vilket gjorde att jag liksom fick alla allergier, astma och i övrigt dåligt immunförsvar. Men jag vet inte. Det kan kanske vara en liten förklaring... Jag är glad att jag inte har vinterkräksjukan i alla fall ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar