fredag 4 januari 2013

tredje dagen

Det går faktiskt fantastiskt bra att leva utan all skräpmat, socker och dricka. Visst lockar det att äta en macka med god lagrad cheddarost när sambon gör det, men jag uppskattar den där kesellan om kvällskvisten ändå. Okey nu har det bara gått tre dagar, men det brukar vara de första dagarna som är värst. Minns när jag åt sådär strikt diet för min mages skull för två år sedan. Efter några dagar blev det som liksom naturligt att äta lite mandlar eller en liten banan när alla andra fikar. Målet är att få känna så igen. Vi får se vad läkarna har att säga den 14 då min stora utredning med magen ska påbörjas!

Igår skulle jag försöka mig på att göra en aioli, men jag misslyckades totalt... Antagligen hade det slinkt ner en liten bit av äggvitan, för den tjockna aldrig. Gjorde en fusk med färdig majonäs, creme fraiche och en väldigt massa vitlökar. Här ska ingen mer sjukdom spridas! Till denna vitlöksstinkande aioli åt jag en kycklingsallad med stora mängder riven parmesanost. Mums!



Imorse (14.30) åt jag en ny variant av proteinpannkaka, att rekommendera.

4 äggvitor
1 pytteliten ekologisk banan
1 skopa whey protein (vanilj)
kokosolja att steka i

tillbehör; bredde en sked med mandelsmör på pannkakan. Allt detta tillsammans smakade ljuvligt.


Nu ska jag göra mig iordning för att träffa min äldsta och närmsta vän Fia. Hoppas jag orkar hålla mig vaken då jag mestadels sover om dagarna.  Ha en trevlig helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar