måndag 4 februari 2013

morgonpigg?

Klockan fyra inatt var jag utvilad. Sedan dess har jag vridit och vänt på mig, tvingat mig själv att ligga kvar eftersom sängen är så förbaskat skön. Det är skillnad från de träsängar vi sovit på de senaste två veckorna. Men den här morgonpiggheten måste jag ju i sådana fall utnyttja så länge den finns kvar. Morgonträning är en stående favorit, därför kommer veckans träning hamna på morgonen.

Under semestern har jag & M kört klassiska armhävningar, situps, plankan och solhälsningen. Yogacentret var inte alls så seriöst som deras hemsida erbjöd sig att vara, därför tyckte jag att det var onödigt att betala så mycket för en klass där. Jag har istället nött för att få det där perfekta flowet i solhälsningen, och sanden är perfekt att öva i. Vi har gått milslånga promenader (ej planerat) då vi inte riktigt kände till stället vi bodde på. 5 mil på två dagar är inte illa, i flipflops! Vi båda som packat ner barefoot-skorna för att träna upp våra fötter. Vi letade upp ett gym på Ko Samed men det var fullt av thaiboxare som antagligen gick på något uppåtchack eller höga av endorfiner? De var galna i gymmet, utan som helst insikt om att det går att skada sig i maskinerna också. De fick publik istället, vi kände att vi störde redan som det var.

Det vi tränat mest på är att äta. Världens bästa mat finns i Thailand. På vissa ställen vi var på kostade maten knappt 10 kr per portion. Det är skillnad att besöka platser där turisterna ockuperat mot de platser där de vill pussa på en överallt för att de aldrig sett en falang. Jag förstår att Rayong mest besöks utav svenska pensionärer då de antagligen lever så mycket billigare där med sin pension än hemma!

En ny Kurs har börjat, och jag har inte precis hunnit göra så mycket som planerat. Om det hade varit sol varje dag hade jag kunnat läst allt jag hade med mig. Men nu när det mest bjöds på regn & moln blev vi ju tvungna att aktivera oss :) Denna vecka bjuder på än högre utmaningar om vi säger så. Ett förstamöte på Landstinget för att diskutera och problematisera min praktik, vad vill jag göra?

Kaffet ligger i magen, en god omelett ska göras. Sedan ska jag plöja avhandling efter avhandling för att därefter cykla upp till Liu, möta min nya arbetsgrupp, plöja än mer text för att sedan avsluta och göra av med min förhoppningsvis sprittiga energi på BC-passet. Äntligen tillåter skolan mig att hinna gå på det passet. Måndagarna har annars präglats av föreläsningar hela vintern...

Ha en fin vecka!

Plan Träningsvecka 6

Måndag: Body Combat
Tisdag: Spinning/TRX
Onsdag:Yoga
Torsdag: löpning/intervall?!
Fredag:Morgonspinning
Lördag/Söndag:Vila/Jobb

Koh Chang. Middag på stranden. 

2 kommentarer:

  1. Underbart med semester även om allt inte blir som planerat. Din veckoplanering ser bra ut. Jag gillar ju givetvis lite extra bc och fredagspinningen. Superskoj att ha dig tillbaka. Men det är skralt med styrka, är det ett medvetet val eller mest slump?

    SvaraRadera
  2. Ja verkligen, man behöver ladda batterierna emellanåt. Klockrent pass igår förresten på BC:n, roligare träning finns nog inte?
    Ja, styrkan kommer lite i sista hand vilket den inte borde göra, skärpning. Jag har svårt att bege mig till gymmet själv utan någon som sporrar en! Något att bli bättre på kanske? Ha en fin dag!

    SvaraRadera