tisdag 5 februari 2013

Ny vana - att vakna i ottan

04,30 slog jag upp mina klara blå för att se vad denna tisdag hade att erbjuda. Jag var visst riktigt hungrig sådär att magen kurrade vilket inte har hänt på flera år. Äta direkt när jag vaknar funkar liksom inte vanligtvis. Men med en proteinshake och en knäcke med ägg i magen kände jag mig mätt nog för att cykla till gymmet. 

Tur att spinningen bara var 30 min, för jag cyklade in i väggen efter 17 minuter. Orutinerat eller bara överdrivet pepp på att cykla? Det vet jag inte riktigt men TRX-övningarna efteråt med fokus på ben var hemska. Mjölksyrade baklår är ingen hit, men med lite envishet och nära vänner som dök upp på passet (pepp&lycka) var jag genomblöt och utslagen efter en timmes hårdträning halv sju på morgonen. 

Klockan är halv elva och jag har redan hunnit äta lunch. Jag var inte alls sugen på frukostmat nu efter träningen så för första gången i mitt liv gjorde jag "Fried rice with chicken and eggs". Inte lika gott som i Thailand, antar att maten badar i olja där, men gott nog för att kunna äta rätten. Har pluggat effektivt i två timmar, så att arbetet är klart. Otroligt hur energisk man blir av bra sömn och träning. Dags att ta tag i hemmet och all tvätt... 



Dreams don't work unless you do

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar