måndag 18 februari 2013

Seghetens måndag

Den där jetlagen jag hade för några veckor sedan är som bortblåst. Nu får jag kämpa för att komma upp ur sängen vid sju. Men den där tentan på onsdag vill jag gärna inte göra om så då måste jag nog börja gå upp i tid.

Är det bara jag som upplever ett hemskt illamående på morgonen Om man börjar dagen med en kopp grönt te? Jag förstår inte riktigt. För några år sedan levde jag på gröna teer, gärna ett starkt indiskt eller japanskt, utan att ena märka av den känslan. Idag vänder sig magen utoin.

Gårdagens spinningpass var upplagt Erica så som jag vill ha det, hårt från början till slut. De sista intervallerna cyklade jag bara på ren vilja, väggen hade passerats för längesen och jag insåg att efter den där brännande känslan så blir det bara värre. Hur dumt det en låter så gillar jag känslan, jag gillar visst att plåga mig själv? Supernöjd stappalade jag och Sara ut ur salen. Men jag har ju lovat mig själv att göra plankan efter varenda träningspass så det var bara till att gå ut på crossfit-området och köra igång, 3 min av envishet !!

Hemma väntade en sliten & hungrig man som var vrålhungrig. Jag var inte alls sugen på att laga mat då hela kroppen knappt orkade stå - detta resulterade i M's favorit hämtpizza.

Ikväll kör jag BC tsm med Sara!
Förresten var det supermysigt att åka skridskor med M och lillebror. Härlig träning som mjuknade upp mina annars så stela ben ;)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar