tisdag 19 mars 2013

4 lediga dagar ger potential till en stark rygg

Förut vågade jag aldrig vila ifrån träningen. Jag har lärt mig mycket den sista tiden, liksom att lyssna på min egna kropp. Den är känslig, har alltid varit.. Men med fyra dagar utan hård träning bara promenader och lite hemmastyrka (det tävlas en del här hemma med M. Det är mitt sätt att sporra honom till att träna) så kändes kroppen åter stark och frisk. Visst är näsan fortfarande snorig, men det är ju hela befolkningen just nu.

5 set med rygg & axlar sedan mördade jag magen i TRX:en. Finns nog inget bättre sätt att få magen helt stum! Jag kommer alltid att hurra för det magnifika bandet.

En annan sak jag tänkte på imorse när jag låg där i gynstolen, tack Ni som utbildar er till barnmorskor. Vilket jobb ni gör, vareviga dag. Jag tänkte på en grej när jag låg där. Så som jag känner igen kunder och deras ansikten utanför Ica, är det så att de kommer ihåg vår snippa? Haha. Antagligen, om man är duktig på att komma ihåg. Men ändå. Vem tänker på en sån sak i den där stolen. Jag. Vem annars. Stackars kvinnor som jag pratade sönder i väntrummet. Alla såg nervösa och sammanbitna ut. Men vad är det som är så jobbigt? Min teori är att ju äldre man blir desto mer pryd och hemlighetsfull blir man? Fast ändå inte. Kvinnor ska ju enligt forskning bli mer öppna med åren och liksom blomma ut både sexuellt och spirituellt. Nae. Min teori går inte att applicera på någon särskild åldersgrupp inte. Vad jag hoppas är att alla går dit, hellre för ofta än för sällan för att undvika att gå och bära på något virus eller cellförändring. Liksom besöka sin vanliga gynekolog för den delen. Minst lika viktigt som att borsta tänderna, äta hälsosamt och träna.

Nej nu blir det frukost och äventyr med min karl på min lediga dag. På torsdag ska jag hålla min första intervju, och jag är redan nervös!

Puss & Kram på er alla <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar