tisdag 19 mars 2013

Pluras kök

Härliga Plura med sin kula till mage, sitt försupna ansikte och med en humor som är lätt att förstå sig på. Måns som är skarp, eftertänksam och lite sådär fullifan. Och så sist, lilla gitarrgurun Maria som bara "är" och gör hela programmet komplett. Jag fullkomligt älskar programmet och under tiden jag plöjer igenom avsnitt för avsnitt byggs den där drömmen om ett hus i Sydeuropa upp ön mer, med en fin uteplats en källare full med vin och så den där oförklarliga utsikten, lugnet och harmonin.

-M?
-Ja?
-Visst borde vi bara dra någonstans i södra Europa och bara njuta i typ 6 veckor innan vi skaffar barn?
-Vad menar du?
-Ja, men. Alltså. Jag kan köpa en liten lägenhet vid Spaniens solkust, så kan vi vara där och bara va..
-Vadå bara "va"?
-Ja, dricka gott vin, laga en massa mat, sjunga, spela gitarr, yoga varje morgon kanske skriva en bok eller så klurar jag ut min affärsidé och det där med att hitta meningen med livet?

-Ja du älskling. Det är tur att du har drömmar....


Kvällen avrundades med en timmes tuff men riktigt rolig spinning följt av en tacosallad och litrar med vatten. För svettades gjorde jag i mängder.

God natt <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar