måndag 15 april 2013

I did survive.

Nu såhär efteråt är jag nästan lite kaxig. Alla mardrömsberättelser jag hört angående gastroskopin var bara för att skrämma upp mig. Visst var det obehagligt men med yogaandning gick det vägen. Satan vad slemmigt bara ^^

Nu ska jag vila eftersom jag fortfarande varken får dricka eller äta. Det första jag tänkte på imorse var Kaffe. Nu, tre timmar senare är kaffe det enda jag kan tänka på. Ni vet vad jag gör klockan ett i alla fall. Sen behöver jag granska både en och två artiklar/avhandlingar.

Jag missade benpasset imorse. Planen är att jag antingen kör BC eller ett löppass ikväll, varvat med en massa benböj och utfall. Vädret får avgöra helt enkelt, liksom dagsformen. Lite sliten är jag allt efter all spänning runt besöket. Jag stötte på det här inlägget, det kanske vore något? Eller så kanske det förstör mitt annars numera strukturerade träningsschema. squat-challenge

För er som inte vet har jag nu gått på "diet" i två veckor. Periodisk fasta. Det fungerar utmärkt! Jag är ovanligt pigg, stark och mätt. Målet är att äta mellan 12-20, resten av dygnet innebär fasta. Men jag har lyssnat på kroppen och om jag är hungrig har jag ätit innan eller efter. Men då handlar det om bcaa/proteinshake/proteinbar. På det hela så handlar varje diet om "kalorier in kalorier ut". Hur mycket du förbrukar/gör av med verses vad du stoppar i dig.
1500 kalorier om dagen ligger jag på för tillfället för att få lagom med resultat tills nästa mätning (3 juni)

Jag har svårt att vänja magen vid någon särskild kost, därför har jag skippat lchf, lchq, GI osv. Det jag äter ligger närmst den mycket populära paleokosten. Pappa förespråkade denna typ av livsstil för säkert 10 år sedan. Jag förstod inte riktigt syftet med att "bara" äta nötter, rötter allt som hoppar och skuttar... (En ramsa för paleodyrkare) Nu förstår jag.
Ren, god & näringsrik mat.

Nu vill jag att bedövningen i halsen och munnen släpper snart så jag kan få starta dagen med lite kaffe :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar