måndag 15 april 2013

Ni med kritiska ögon (jag vet att jag har en del)

Jag har försökt att hitta vetenskapliga artiklar om ämnet för att stärka argumentationen som killarna på styrkelabbet för. Det finns en hel del forskning gjort på detta, men vanligtvis är det män som är försöksgruppen. Jag tänker fortsätta mitt sökande att hitta bra vetenskapligt bevis på att kvinnor mår bättre av att fasta i olika tidsintervaller. 

Jag diskuterade detta med nära vänner till familjen, han är nämligen läkare och påläst på ämnet. Både han och hans fru menade på att om man är ung och frisk finns det inga anledningar till att inte testa. Men om man är medveten om att man inte fungerar utan frukost i magen är det nog en dålig idé. 

Så innan jag får ett samtal, sms eller mail. Var god och läs denna artikel (och deras referenser) innan jag får kritik. Tack på förhand. 

Frukosten smakade ljuvligt, dock är det en mycket konstig känsla som uppstår när jag ska svälja. Kesella som jag annars är brutalt trött på smakade allt annat än äckligt. 
Tips! Jag köpte 2 kg kesella för 40 kronor på Östenssons, billigt och nödvändigt när jag har en sambo vars mål är att växa i muskelmassa till sommaren. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar