fredag 23 augusti 2013

Låt livet stanna för ett ögonblick

Jag vill inte att resan ska ta slut. Elva veckors ledighet och jag är inte mättad. Antagligen kommer livet flyta på ganska så bra när jag väl kommit in i det igen. Men just nu känns det motigt och tungt. Vill inte. Istället går jag till poolbaren, hämtar vatten och cola. Njuter av att bara vara, i lugnet, medveten om min andning, om min existens och min omgivning. Alla krav är som bortblåsta, alla knasiga tankar har försvunnit och jag mår bra bara av att titta på mitt sällskap. Min hälft. Vi som avslutar varandras meningar. Som också inleder just exakt samma samtalsämnen på millisekunden. Lite närmre, lite mer kära men framförallt lyckliga. Den tuffa tiden, för den här gången, är förbi. Sorg och saknad har bytts ut mot glädje och lycka. Sammansvetsade och eniga om att hösten och vintern ska bli bra, bara vi jobbar som ett team. Nu ska jag hoppa i poolen innan lunchen ska avnjutas. 
Allt gott, jossan 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar