måndag 12 augusti 2013

Sovaiettdygn

Jag valde att sova bort hela måndagen. Ja. Snart är det ju faktiskt kväll. Jag har nästan sovit ett dygn och börjar sakta men säkert bli människa igen. Jag klarar visst inte att leva utan mina åtta timmars sömn varje dag. Kroppen låser sig och blir smått apatisk. Har sörplat ingefärste vid varje uppvaknande, ätit något litet och somnat om. Sen klockan 18.30 igårkväll. Astman komplicerar allting eftersom jag måste knarka mina mediciner nu. Av dem får jag migrän, svullen, blir skakig i hela kroppen och matt. Varför skulle det bli "höst" i luften redan nu? 

Tur att jag räknar ner, 5 dagar kvar tills vi sitter på flyget till varmare breddgrader. Där får vi rå om varandra utan att bli störda av alla plingande telefoner. Jag beställde just litteratur för över 1000 kr, och detta var bara en av alla böcker jag ska ha till första kursen. Däremot råkade det slinka ner två stycken böcker om yoga på engelska. Engelskan måste övas upp inför denna hemska höst... Men jag vill samtidigt inte klämmas in i ett svart hål av all studentlitteratur så jag valde att kombinera lite, nytta med nöje. Jag har ett mål denna höst, det är att bli riktigt stark. För att. Innan jul, kunna bli grym på handstående och huvudstående. Mamma, drygt 25 år äldre än mig, är både bättre och har mer balans än mig. Och kan redan idag både stå på händer och på huvudet. Det blir liksom min morot. Om mamma kan ska jag kunna. 

Nu ska jag sända karln för att handla lite ingredienser till kvällens middag. Jag ska försöka mig på att få till en alldeles underbar redcurry soup. Vitlök, röd curry, chili och ingefära är kanske de bästa kryddorna om man vill slippa inflammation och sjukdom. Kan dock inte lova att jag luktar särskilt gott imorgon, men vad gör väl det för att slippa ligga nedbäddad resten av veckan?  

Ta hand om er, ha en fin vecka. Namaste 

Jag vill svettas! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar